MOTTO..
,,Fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l câștigăm !,, ( Victor Hugo )
Valul schimbărilor și al noutăților care asaltează viața societății și a fiecărei colectivități umane, a făcut necesară extinderea actului educativ de-a lungul întregii vieți a individului , fiind una din sarcinile care ne revin, nouă , cadrelor didactice.
Având în vedere faptul că grădinița pregătește preșcolarul pentru activitate sa școlară, aceste proiecte au o importanță tot mai mare in activitatea noastră și a copiilor fiind în dialog permanent cu societatea, realizând punți de legătură între nevoile educaționale, resursele și disponibilitatea copiilor și perspectivelor de dezvoltare economică a societății. În acest sens colaborarea grădiniței cu factori externi educaționali sau cu școala, este o activitate organizată, susținută, direcționată spre probleme educative ale tinerei generații.
Copilăria este o lume a culorilor, un amestec de inocență, curiozitate, energie, voie bună și magie. Vacanța de vară este o perioadă de libertate și relaxare pentru toți copiii. O mare parte din aceștia însă nu au unde să își petreacă vacanța mare altundeva decât acasă, din diferite motive: lipsa unui suport financiar, lipsa concediului de odihnă a părinților care se confrută cu dificultăți în a asigura supravegherea copiilor.
Astfel, prin Proiectul educațional „Verde la vacanță!”, cadrele didactice care demarează acest proiect își propun să transpună copiii într-o lume plină de culoare, în care aceștia să îmbine armonios plăcerea jocului cu bucuria de a învăța, a descoperi și a experimenta lucruri noi.
Impactul pe termen lung se dorește a fi un bagaj bogat de cunoștințe dobândite prin jocuri instructive și recreative.
Activitatea fizică desfășurată în mod organizat în cadrul unui grup sau club sportiv reprezintă cadrul în care copilul își poate dezvolta abilitățile de comunicare și interacțiune. Copilul va fi capabil să stabilească relații, să comunice cu alți copii, profesori și instructori, învățând comportamente specifice prin expunerea în grup cu măsurile de distanțare impuse și dobândind abilități de adaptare și integrare în colectiv.
Interacțiunea adaptată la contextul actual cu alte persoane îl ajută pe copil să se formeze pentru provocările și experiențele din viața de adult.
Acest proiect propune ca preșcolarii, sub îndrumarea cadrelor didactice, să pășească în paradisul toamnei cu încredere , să descopere bogăţia pe care aceasta o poartă cu mândrie pe umeri-i puternici şi să creioneze opere de artă din roadele sale, punând puțin din sufletul lor bun şi curat de copil. Imaginaţia şi creativitatea însufleţesc ambientul şi ne provoacă, cu mic, cu mare, să punem în practică cele mai năstruşnice.
1 DECEMBRIE este ziua în care sărbătorim, an de an, din 1918, un mare eveniment al istoriei poporului nostru: Marea Unire a tuturor românilor. Cunoaşterea istoriei naţionale echivalează cu însăşi identitatea şi apartenenţa noastră, ca români, la neamul pe care Dumnezeu l-a aşezat în spaţiul carpatodanubiano-pontic, cu conştiinţa noastră de urmaşi ai unor domnitori ce au făcut cinste ţării. Ziua Națională a României, aniversată în data de 1 Decembrie, este moment de readucere în memoria colectivă a luptei de veacuri a românilor pentru unitatea și integritatea națională. Poporul român a valorificat conjunctura internaţională creată în urma primului război mondial şi a ştiut să se afirme în contextul mişcării de eliberare a popoarelor şi al victoriei principiului naţionalităţilor în Europa. 1 Decembrie este Ziua Naţională a României, dar și a noastră, a tuturor românilor. Ființa noastră este încărcată de sacrificiul depus de strămoșii noștri pentru a-și apăra țara. Noi suntem datori țării în care ne-am născut și este timpul să învățăm să o prețuim la adevărata ei valoare.
Sărbătorile religioase sunt un prilej de bucurie şi de împacare sufletească în rândul românilor. Românii au fost din totdeauna păstrători de tradiţii şi obiceiuri strămoşeşti. Magia sărbătorilor ne cuprinde pe toţi de Crăciun, dar mai ales pe copii. Ei trăiesc cu adevărat magia, căci ei cred cu adevărat în existenţa lui Moş Crăciun căruia îi trimit scrisori şi pe care îl aşteaptă cu nerăbdare să le împlinească toate visele copilăriei. Noi, dascălii, avem misiunea de a-i învăţa pe copiii noştri să fie mai buni, să-şi iubească semenii şi să-i ajute atât cât le stă în putinţă. În acelaşi timp, prin activităţile desfăşurate le cultivăm talentul muzical şi artistic, gustul pentru frumos, le dezvoltăm sensibilitatea şi capacitatea de receptare a valorilor autentic umane, îi învăţăm să preţuiască binele.
Prin natura sa, fiinţa umană are capacitatea de a se dezvolta, de a-şi valida calităţile şi caracteristicile pozitive, în măsura în care grădiniţa, şcoala, familia şi mediul ambiant îi creează condiţii în acest sens. Păstrarea tradiţiei populare specific românească de a întâmpina anotimpul primăvara oferind celor dragi şi nu numai, un simbol de suflet – mărţişorul, favorizează dezvoltarea personală a copilului, atitudini de altruism, înţelegere, gândire pozitivă nediscriminatorie. Viaţa copiilor, educaţia şi existenţa lor depind de noi, de adulţi. Acest proiect valorifică şi potenţialul de creativitate al copiilor şi al dascălilor care doresc să transmită copiilor valorile prieteniei, omeniei, şi să le dezvolte capacităţile de comunicare cu cei din jurul lor.
Universitatea Internațională de Internship în parteneriat cu Grădinița „Dumbrava Minunilor” promovează obiectivele de dezvoltare durabilă pentru a cultiva natura pentru un viitor mai bun să ne păstrăm pădurile verzi, să ne păstrăm oceanele albastre. Planeta noastră este Prețioasă! Să aducem revoluția verde pentru a ne salva Pământul🌱🌿🌴🌲🌳
Together we can make a Difference and a Change! 🌍🌳❤️
Copilul, încă de mic vine în contact cu realităţi, simboluri şi manifestări religioase ale căror semnificaţii simple, pe înţelesul lor este bine să le cunoască. Prin proiectul “Învierea Domnului – Lumină, tradiţii şi culoare “ ne propunem să antrenăm un număr cât mai mare de copii să descoperim micile talente şi să le promovăm, să le trezim interesul pentru obiceiurile si tradiţiile românesti, să le trezim interesul pentru lectură, pentru exprimarea imaginaţiei cu ajutorul pensulei, a materialelor ce pot fi refolosite în scopul dezvoltarii acesteia, să le trezim spiritul competitiv, dar şi al cooperării în cadrul unei echipe.
„Curcubeul speranței”
O campanie pornită în spațiul virtual vine în ajutorul copiilor și îi îndeamnă să rămână uniți sub simbolul curcubeului, semn ceresc care aduce liniște și pace. Campania a luat naștere în Italia și a cuprins cu rapiditate și alte țări printre care și România și a ajuns și la gradinița noastră. Atât preșcolarii cât și cadrele didactice ale gradiniței au răspuns acestei campanii, desenând câte un curcubeu în dreptul căruia este scris un mesaj plin de speranță: „Totul va fi bine!”
„Copilărie în pandemie”
Frumusețea copilăriei și spiritul liber, sincer și curat, emoția pe o transmit, ne fac pe noi, cei mari, să uităm problemele cotidiene și să întrăm în lumea fermecătoare a copilăriei. Este minunat ca în fiecare dintre noi să existe un copil fericit.
„Primăvara prin ochi de copil”
Exista atât în noi cât și în preșcolarii noștrii un potenţial creativ general, anumite abilităţi creative care ţin mai ales de dimensiunile constructive ale aptitudinilor, dar şi de dimensiunile valorice ale personalităţii. Acest potenţial, dacă este exersat şi educat, poate fi valorificat la maximum, concretizat și obiectivizat în diverse domenii ale activităţii umane, în diverse produse noi, originale.
Pentru copil, lucrarea realizată de el este plină de semnificaţie. Repetand acest proces de creaţie, iar şi iar, copilul învaţă să-şi perfecţioneze achiziţiile motrice şi caştigă încredere în capacităţile sale.
Acest concurs permite atât beneficiarilor direcţi, cât şi cadrelor didactice din învățământul preșcolar, dar și a părinților, să pună în valoare potenţialul creator, sa-l fructifice cu adevărat.